Löpning

Löpning, vem allvarligt talat kan påstå att man gillar löpning... Det måste var den mest tråkiga träningsformen som finns, men än så viktigt. Jag hatar att springa om det inte kommit fram än. För att man ska motivera sig att springa anser jag att man måste ha en pulsklocka, hastighetmätare, kaloriemätare, måttband och ja helst en liten tv för att ha någonting att göra under tiden man springer.

Det hindrar mig dock inte att anmäla mig till diverse tävlingar som Göteborgsvarvet på 21 097,5 meter. Första gången sprang jag med influensan i kroppen och tog mig runt på 2.18.54 varav ca 1 mil var till att gå för att jag inte skulle hosta och slemma ihjäl... Året efter tänkte jag nu jäklar ska jag träna och pajar knät två månader innan som förstörde träningen men inte tävlingen. Väntar in dagen och självklart blir det en värmebölja men lyckades ändå ta mig in på 1.57.03.

Mitt mål är att en dag springa in på under 1.50 och till det är avklarat så får jag väl fortsätta och anmäla mig, kanske rentav skulle ut o springa nångång innan som träning också, men gud så tråkigt...

Pain is just weakness leaving the body...

Gillade du detta? Läs då gärna även om:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar