20 kilometersgränsen passerad

Sprang precis nästan en hel jäkla halvmara utan vatten, på fastande mage (sen klockan 20:00 igår) på 1 h 47 min... Trodde det skulle vara en hel halvmara men räknade ut när jag kom hem att det bara räknades ihop till lite drygt 20 km så får köra den sista kilometern på vilja. Är ändå rätt nöjd för var rätt stel i benen efter 1,5 h sparkar och 2 h volleyboll igår kväll samt att jag hann med 1 h med gym imorse innan löpningen (studenter har mycket fritid). Skall tilläggas att det var helt perfekt väder ute, solsken, lite lagom vind och helt jäkla underbart. Detta bådar gott inför Göteborgsvarvet men tilläggas ska att den banan Göteborgsvarvet men tilläggas ska att den banan är oerhört mycket tuffare än den jag sprang idag, tyvärrr...

Den här galenskapsrundan rekommenderar jag inte som något vanligt träningspass, särskilt inte på fastande mage och utan vatten även om det gick riktigt bra. Se isåfall till att ha mobilen med som någon säkerhet ifall något skulle, kombindera gärna mobil och mp3 i ett med en  mobilhållare för träning. Målet var inte heller att springa så fort som möjligt så hoppade över slutspurten för att inte skade mig och är därför riktigt pigg nu efteråt. Målet var att komma över den psykologiska gränsen för att faktiskt springa i två mil utan något avbrott. Stannade inte en enda gång, inte ens när jag fick rejält håll eller när jag fick sms...

Nu jäklar ska jag äta upp mig så att jag är pigg och alert inför helgens tävling i  Fenix Helsingborg. Sedan blir de fötterna i saltvatten, ispåsar på knäna och vila på spikmatta... En och en halv vecka kvar till Göteborgsvarvet nu så får se om de blir några mer löparpass.

Mellantider/utvärdering
Första 7 km var jobbiga, knät spökade en del, tog 38 minuter
Nästa dryga 3 km gick lättare och fick en total mellantid på strax under 54
Kommande 3 km gick även de relativt lätt vilket gav en tid på 1 h 10 min efter 13 km
Sista 7 km var jobbiga, hade håll men kämpade på och kom in på 1 h 47 min
Totalt var sträckan drygt 20 km och höll en genomsnittshastighet på 11,2 km/h


Pain is just weakness leaving the body...

Gillade du detta? Läs då gärna även om:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar