Få har dött av att kämpa vidare

Källa: Från Handbok Överlevnad av Alf Lannerbäck

"Få har dött av att kämpa vidare.
Fler däremot av att ge upp!"

I lumpen hade vi en bok som visade den här bilden och vi fick ofta höra om hur mycket vi klarade av att prestera. När du är trött och känner att du inte har mer att ge är det bara din hjärna som säger att du är för trött för att fortsätta. Kroppen har kanske bara förbrukat 50% av sina resurser så du kan alltid kämpa vidare. Nu måste du inte hamna i en överlevnadssituation för att kunna testa och utnyttja detta men bara för att du är trött så betyder det inte att din kropp är det.

Du kan tjäna på att fortsätta och vad jag har märkt är att många människor blir trötta väldigt snabbt i förhållande till vad de borde kunna prestera. Själv försöker jag ofta tänja på mina egna gränser och fortsätta så länge jag bara tror är möjligt och hoppas att jag vid flera tillfällen lyckas ta mig förbi och kämpa uppemot 70% av min totala förmåga. Men sådant kan man ju förstås aldrig veta men tänk på att fler människor har dött av att sluta att kämpa än för att de inte gett upp och fortsätt. 





Pain is just weakness leaving the body...

Gillade du detta? Läs då gärna även om:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar