Uppdatering av sommaren


Tänkte komma med en uppdatering av sommaren. För det första vill jag be om ursäkt att jag varit lite sporadisk med att uppdatera bloggen under sommaren. Det har varit en jobbig sommar med mycket jobb och tyvärr lite tid för fritidsysselsättningar och således har även träningen blivit lidande. Har inte alls kunnat träna som jag tänkt mig. BJJ:n har flytit på rätt bra med kanske 2 träningspass i veckan. Lite sämre har det varit med styrketräningen som pendlat mellan 1-2 pass i veckan. När det kommer till löpningen har det rent ut sagt varit bedrövligt och har väl bara lyckats springa 2 gånger i början av sommaren vilket känns mindre bra eftersom Midnattsloppet i Göteborg bara är två veckor bort.

Men allt det mörka har en ände och nu är jag äntligen fri från jobbet tack vare att CSN hade straffat mig alldeles för hårt om jag fortsatt tjäna mer pengar. Känns hårt och tjäna 1 krona (innan skatt9 för att minska bidraget från CSN med 60 öre. Detta har alltså gett mig ett sommarlov på två veckor vilken ska ägnas åt att komma iform inför hösten igen. Ska försöka klämma in så många pass som går så att jag inte är helt borta på gymmet, klarar av att ta mig runt midnattsloppet och får ut det mesta av BJJ:n innan jag åker tillbaka till skolan igen. Ska även bli mer aktiv på bloggen igen och vissa ändringar kanske ni redan sett.

Just nu planerar jag även hösträningen för fullt. Kommer ju att gå ut på praktik som ett vanligt arbete plus en del skolarbete utöver det vilket ger mindre tid att träna vilket ställer högre krav på att den är så kvalitativ som går. Fokus ska ligga på styrketräning och en del viktuppgång. Löpningen är helt borttagen fram till vårkanten. Kampsporten kommer i viss mån i andra hand med kommer ändå att tränas flitigt. Sömn, mat, återhämtning och kostillskott kommer att bli viktiga för att få ut de resultat jag vill men mer om det senare. Nu är det två veckor kvar av min sommar så jag hoppas på lite fint väder så man kan bada lite.


Ha en bra fortsättning. 


Pain is just weakness leaving the body...

Gillade du detta? Läs då gärna även om:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar